
Vil du skabe et overblik over din virksomhed, et projekt eller jeres markedsføringsplan? Så er du havnet på den rette artikel, her kan du læse mere om, hvordan du kan skabe overblik og dermed få bedre resultater. Dette skaber merværdi og vækst for din virksomhed og derfor meget fordelagtigt at vide mere om. Der mange tiltag du som virksomhedsejer kan gøre for at finde og følge den rette strategi, det kan være lidt en jungle at finde rundt i, men tiltagene der bliver beskrevet i de næste afsnit kan du med fordel benytte dig af i mange situationer og henseender.
SWOT analyse og SEO
Ønsker du at skabe overblik over din virksomhed generelt eller måske endda et nyt projekt så kan du med fordel bruge et værktøj som SWOT analysen. SWOT analyse er et simpelt og effektivt analyseredskab. SWOT er en forkortelse af Strength, Weaknensses, Oppotunities og Threats, som på dansk betyder: Styrker, svagheder, muligheder og Trusler. Analysens fokus punkt er interne og eksterne faktorer, som både er negative og positive. På denne måde kan du som virksomhedsejer få et overblik over hvilke faktorer der har indflydelse på din virksomhed eller projekt og hvordan det har indflydelse på den. Denne analyse skaber et øjebliksbillede af den gældende situation.
Anden brug af SWOT
Du kan også bruge SWOT analysen når du laver online markedsføring. På denne måde kan du skabe den bedste markedsføringsplan for din virksomhed og dermed nå ud til en større kundekreds, dette skaber flere besøgende på din hjemmeside. Dermed får du også muligheden for mersalg og dermed vækst af din virksomhed. Hvis du ønsker flere besøgende på din hjemmeside, kan du med fordel også benytte dig af SEO. Hvis du vil vide mere om, hvad SEO er og hvordan du kan benytte dig af det, så kan du på denne hjemmeside læse mere om, Hvad er SEO. Så bliver du hurtigt klogere.